Upravit stránku

Mladý ječmen, chlorella, green ways – pomohou mému tréninku?

Nejspíš byste museli posledních pár měsíců strávit kdesi na Sahaře, aby vás nedostihla bio vlna zeleného šílenství. Zelené potraviny, superpotraviny či jinak green ways doslova zaplavily naše spíže a mluví o nich všichni – celebrity, lékaři i vrcholoví sportovci. Jak to s nimi vlastně je?

Od chemie zpátky k přírodě

Současný trend návratu k přírodě je k vidění snad na každém kroku. Začínáme běhat, cvičit, přemýšlíme o tom, co jíme, a stále častěji opouštíme staré a pohodlné zvyky s cílem žít zdravější, delší a šťastnější život. S ním souvisí i hledání různých cest, jak dopřát organismu to nejlepší, aniž bychom museli sáhnout po chemii. Jednou z nich jsou právě zelené potraviny.

„Už nám nejde jen o to, jak vypadáme. Stále častěji k nám do studia přicházejí klienti, kteří chtějí především začít žít zdravě. Všude kolem nás je spousta stresu a starostí. Aby to člověk ustál, musí začít u sebe. Možností je spousta, pohyb a správná výživa ale budou vždy na prvním místě,“ vysvětluje Andrea Mikulková, majitelka studia FIT Revolution. 

Stejně jako uměle vyráběné multivitaminy obsahují ty zelené obrovské množství prospěšných živin, vitaminů a minerálů. Ty jsou zde ale obsaženy v takovém poměru, který náš organismus na rozdíl od těch chemicky vyráběných dokáže bez potíží vstřebat

Mladý ječmen a mladá pšenice

Mladý ječmen a pšenice pro železnou imunitu

Mladé rostlinky ječmene a pšenice v sobě ukrývají hotovou armádu biologicky aktivních přírodních látek – enzymů, zeleného barviva chlorofylu, bílkovin a antioxidantů. Látky z mladého ječmene mají schopnost proniknout až do samého nitra buňky, čímž výrazně prospívají tělesné imunitě i celkovému zdraví. Mladý ječmen snižuje riziko rakoviny, zabraňuje předčasnému stárnutí organismu a také výrazně pomáhá při jeho regeneraci – nejen po fyzické zátěži. 

„Setkávám se s tím, že klienti k zeleným potravinám přistupují velice skepticky. Když si ale dají říct a mladý ječmen nebo chlorellu vyzkouší, už na příštím tréninku je vidět obrovská změna. Zvládají zátěž mnohem lépe, někdy je po tréninku musím skoro násilím vyhazovat,“ dodává Andrea. 

Mladý ječmen se výborně hodí zejména jako „nakopávač“ pro váš pravidelný trénink. Již po pár dnech užívání budete tak nabití energií, že nebudete vědět, co s ní. Aktivní enzymy vám zase pomohou dát se rychleji dohromady a bohatý obsah vlákniny ještě lépe nastartuje váš metabolismus.

Chlorella a spirulina – kila půjdou dolů

Pokud vás do posilovny honí zejména boj s nadbytečnými kily, vaším spojencem budou zelené řasy – chlorella nebo spirulina. Spirulina má vysokou nutriční hodnotu, která pomáhá v boji s nadváhou a také stresem. Chlorella naopak tělo detoxikuje, zlepšuje krvetvorbu a imunitu.

Obě řasy jsou plné prospěšných látek, které mají přímou souvislost s hubnutím a energetickým metabolismem. Dodávají tělu potřebné množství živin, které při běžném hubnutí, zejména při nezdravých hladovkách, tělu často schází. Pomohou vám proto zvládnout i fyzicky náročnější trénink. Bojují proti únavě, vyčerpání a jsou skvělým zdrojem energie.

Spirulina, chlorella nebo také goji a chia semínka

Kromě toho chlorella a spirulina pomáhají tělu s regenerací svalů a urychlují rozvod kyslíku po těle, proto s nimi bude vaše snažení v posilovně o mnoho příjemnější. Zejména celebrity si zelené potraviny pochvalují také díky antibakteriálním účinkům, které se podepisují zejména na zdravé a krásné pokožce.

Propadněte zelené mánii taky!

Dejte superpotravinám šanci a zjistěte, co udělají s vaším tréninkem. Třeba to bude právě malá zelená tobolka, která vám pomůže dosáhnout vašich cílů.